Känner mig som en dålig person
17.08.2022
Jag känner mig som en så dålig vän.
Min vän och jag stannade uppe till 5 en natt för att jag hade det svårt och hon valde att försöka stötta mig, Jag ventilerade om hur det är gär hemma (Kort som kort så kommer ingen i familjen överens och det argument flyger hit och dit, Mamma o pappa har också typ skilt sig) Men det är inte så viktigt. När vi pratade var jag absolut inte okej och dåliga tankar flög hit och dit, jag övertänkte m.m. Det var svårt. Min vän "ventade" också till mig eftersom vissa av de saker jag skrev hade med henne att göra. /resten i hemliga rutan Slayy

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.08.2022
Hej,
Alla människor kan säga konstiga saker då man är arga, stressade eller ledsna, det är givetvis synd men det enda man egentligen kan göra är att ärligt be om ursäkt och försöka förklara att man inte tänkte igenom det man sade, och att man nu ångrar sina ord. Jag kan förstå att du för stunden kände dig sviken - men det är trots allt någonting som hon själv har rätt att bestämma - och det handlade kanske om en önskan att skydda - inte att såra.
Det är inte ett svaghetstecken att man nån gång gör fel - det är helt mänskligt. Det som däremot är ett svaghetstecken är att inte be om förlåtelse efteråt.
Ring henne eller skicka åt henne att du gärna vill träffas för att förklara. Jag är rätt säker på att ni kommer att fixa det och att er relation blir starkare efter detta och inte svagare eftersom ni VILL bli sams.
Hoppas att det löser sig.
Kram,
Tessi