Konsert
28.11.2023
Hej jag vill fara på en konsert som ska vara i house of culture i Helsingfors. Och jag undrade, om folk under 18 får vara där? Hur många ryms in dit, och var får folk under 18 vara i konsert lokalen? Jag skulle gärna vilja ha ett svar fören typ torsdag för då ska biljetterna börja säljas K
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
29.11.2023
Hej!
Jag försökte hitta informationen som du frågade efter på house of culture / kulttuuritalos hemsida och jag kollade även upp evenemanget som du nämnde i hemliga rutan.
Jag skriver här under vilka platser som du har tillgång till enligt informationen jag hittade för evenemanget:
Biljetter:
Ståplats från permanno -S- och K-18 35,50 €   <--- FÖR DIG
Tidig ingång (stående rum från permanno)  -S- och K-18 76,50 €    <--- FÖR DIG
Sittplats från övre läktaren K-18 35,50 €   <--- K-18, INTE FÖR DIG!
Rullstolsbiljett från permanno -S- 35,50 €   <--- FÖR DIG
+ beställningsavgift från 1,50 € / beställning
Här lämnar jag två länkar för evenemanget ifall du vill läsa mer:
LÄNK 1
LÄNK 2
Jag kan inte se exakt i vilken lokal evenemanget kommer hållas men house of culture (kulttuuritalo) har en stor sal där det ofta uppträder större artister. I den salen är den maximala kapaciteten 1452 platser + 2 platser för funktionshindrade. Nedre läktarna har 568 platser och övre läktarna 884 platser.
Jag hoppas att det här var till någon hjälp och så hoppas jag att du får en rolig konsert om du väljer att fara! Kom ihåg att ta bekväma skor samt äta och dricka ordentligt före!
Kram,
Rosanna