Kontakta psykolog?
30.01.2015
Hej! Jag undrar hur man på bästa sätt kan kontakta någon psykolog eller någon annan som kan hjälpa. då jag har förstått att jag inte kommer kunna komma över mitt ex på egenhand.. Hur gör man?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.02.2015
Hej!
Nu är vi ju inte så insatta i hur psykologtjänsterna funkar i Sverige, eftersom Decibel är en finländsk sajt för ungdomar i Österbotten, Finland. Så vårt förslag är att du går via skolkuratorn och ber hen förklara hur psykologtjänsterna fungerar just i din kommun/stad (har ni tex skolpsykolog, kan man få delar av arvodet ersatt på något sätt, känner hen bra psykologer som hen kan rekommendera osv).
Men hursomhelst en stoooor guldstjärna åt dig för att du tar tag i dina ex-problem - och vi hoppas att problemen blir ex-problem för dig <3 ;)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott