Kryssning
12.12.2015
Hej!
Jag har länge funderat hur till exempel Wasalines kryssningar fungerar. När de har någon kampanj på kryssningar men man bara vill vara med på resan till Umeå, går det då att betala kryssningspriset ändå och få tur resan billigare? Stannar de vid terminalen så att man kan stiga av båten och då om inte tidigare avboka delen att resa tillbaka?
Tack för svar!
Jag är så ledsen att Decibel blivit en hemsida med så många oseriösa frågor och att oseriösa frågor inte gallras bort direkt! Tidigare kändes frågorna mycket mer seriösa men nu är alla frågor väldigt intima och många garanterat påhittade. Ni måste nog få ett stop på detta för att i fortsättningen också kunna vara den seriösa sajt ni tidigare var. Båt resare

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
14.12.2015
Hej!
En kort kommentar om de här oseriösa frågorna. Det är två typer som tycker det är väldigt kul att bombadera oss med påhittade frågor. Vi jobbar ju bara kontorstid, därför kan de råka lämna tex som nu över helgen. Men polisen är kontaktad och det blir nog konsekvenser av det. De här frågorna har också fått en hel del kommentarer, där folk skäller ut de här två typerna för att vara barnsliga, självupptagna, löjliga, elaka, med flit förstör för andra, att de säkert är känslomässigt efterblivna... och en del värre saker. Vi lämnade ett par av frågorna kvar här nu för att nu helst ett par av reaktionerna på dem skulle komma fram och så att vi hade något att svara på åt de här två typerna - annars vet de ju inte om att polisen känner till dem. Hoppas att det här biter på dem.
Återkommer med svar på din fråga - och hoppas du inte dömer ut hela sajten på grund av två fåntrattar...
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna
Hej, vad gäller kryssningar så går det inte att dela på det priset, eller som att man kliver av i Umeå och bara betalar halva priset. För att få resan till det priset måste man åka på kryssning, eller åtm betala hela summan, sen kan man ju kliva av om man tycker det. Båter tar nog i land så man kan gå av i Umeå, men det går inte att få resan till Umeå billigare, fast man stiger av och inte åker med tillbaka. Ibland är kryssningserbjudanden så pass billiga att det lönar sig men oftast blir det nog billigare att bara boka och betala för en tur resa om man inte vill åka genast tillbaka.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna