Medverka i bögporr?
17.09.2015
Hejsan!
Jag identifierar mig som en heterosexuell man, men jag har haft sex med flera män förut. Rent fysiskt utan känslor inblandade, träff via nätet osv.
Hur kan man komma in på att medverka i legitim bögporr, inte amatörfilm i n smutsig källare? Betalar det bra?
Tackar!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.09.2015
Hej.
Som jag i något tidigare skede har konstaterat så finns det både bra och dålig porr. Det är en ganska svår industri att uttala sig generellt om eftersom det finns så många ytterligheter. Men utan att desto mer ge mig in på vad industrin kan ha för nackdelar så rekommendrerar jag ändå att du tänker igenom saken mycket mycket noggrannt. Tänk på att en eventuell film skulle finnas kvar för all framtid, och vilka eventuella konsekvenser det kan ha på olika val du gör senare i livet. Det samma gäller givetvis oavsett vilken karriär man har tänkt sig, men porrindustrin är kanske ändå lite mer färggrann än t.ex. att vara fastighetsmäklare.
Hur bra det betalar beror säkert på produktionsbolag och dylikt, och det finns sannolikt stora skillnader mellan olika länder. Med att googla lite får du nog snabbt fram lite adresser till olika ställen och personer inom denna bransch i både Sverige och Finland, så om du är intresserad av en karriär inom detta område så tycker jag att du skall maila till dem direkt och berätta att du är intresserad.
Sköt om dig!
Tessi