Min ångest..
10.10.2022
Hej, vad ska jag göra om jag får ångest och vill springa från lektionerna i skolan? Jag har talat med kuratorn och hälsvårdaren i skolan men litar int på någon vuxen bara om jag är anonym. Jag vill hälst int tala med någon vuxen som jag int litar på. Vad ska jag göra? Hejsan..

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.10.2022
Hej,
Om det känns som att det är lättare för dig att tala med någon om du får vara anonym så skulle jag rekommendera att du t.ex. testade Ärligt Talat:s chat. Där finns olika sakkunniga handledare på plats som jag tror kunde hjälpa dig att hitta verktyg att hantera din ångest, eller åtminstone ge dig råd om vem du kan vända dig till om du skulle behöva mer konkret hjälp.
Någonstans måste man alltid börja och det är ofta just början som är svårast, tills man kommer igång och förhoppningsvis märker att det inte alls är så farligt eller hotfullt att berätta.
Hur Ärligt Talat har öppet kan du läsa här. Det finns också en annan stödchatt som heter Sekasin, där man kan chatta på svenska. Hur de har öppet kan du se här.
Jag hoppas att du får hjälp. Du är värdefull och livet behöver inte kännas ångestfullt även om det känns så just nu.
Kram,
Tessi