Mycket äldre än mig
08.08.2017
Hej!
Jag är en tjej, straight. De killar eller vad man ska säga som jag tycker är snygga är altid äldre än mig. Ibland bara 1-3 år äldre men ibland kan de vara tom. 20 år äldre vilket är jätte konstigt för dom ser ju mig som ett barn. Och jag menar folk som jag ser på stan och näte fö ja e typ helt jävla retarded å har inga social skills. Så ja undrar väl om jag är helt konstig? Ryden is real and the government knows it

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.08.2017
Nej,
Jag tycker inte att det låter konstigt. Det är nog ganska vanligt att tjejer spanar in killar som är äldre, och ibland killar som är rejält äldre. Om man vill leka amatörpsykolog kan man säkert försöka tolka det som både det ena och det andra, men det tycker jag inte att är nödvändigt. Jag tycker inte att man behöver problematisera saken utan att man istället kan vara glad över att man attraheras av olika saker hos olika människor.
Sen är det ju en helt annan sak om du verkligen övervägde att inleda ett förhållande med någon som är så mycket äldre än dig. För även om attraktionen från din sida skulle vara genuin, så skulle det tyda på seriösa problem i den mannens omdöme om han inledde ett förhållande med dig (med tanke på din ålder alltså). Det är därför vi i finland har en skyddsålder för sex.
Men nej, jag tycker inte att du är konstig. Det är kanske inte det allra vanligaste bland tjejer i din ålder att attraheras av killar som är 20 år äldre, men inte heller ovanligt. Och attraktion är en bra sak. Njut av att fantisera, det är inget fel på det.
Kram
Tessi