Naah
14.04.2014
Halloj! Jag tror jag är kär i en kille fast jag har ingen aning hur jag skall gå till väga med att ta kontakt med honom. Har försökt ta kontakt på sociala medier men han verkar inte skicka tillbaka "bollen". Snart kommer han att gå ut skolan och då har jag ingen chans mera typ... Så... Har nog fått många blickar också har han gått förbi utan anledning typ bara för att vara i närheten av mig. Och följt efter en och sen när man ska gå går han framför en...m.m Rihanna

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
16.04.2014
Hej Rihanna!
Äschdå att han verkar vara lite dålig på att svara på sociala medier, men bra att du vågat redan ta kontakt på något sätt med honom, eftersom han nu åtminstone vet vem du är! Men eftersom han inte riktigt svara på dina kommentarer på nätet, så är det nog f2f du måste göra dina följande framsteg. Fastän det kan kännas skrämmande, så finns det inga genvägar om du bestämt dig att du vill satsa på honom. Prata med honom, kanske bara ett enkelt hej kan räcka i början. Så småningom kanske det blir lättare att börja en diskussion - det kan vara om vad som helst - typ vad han gjorde i påsken, om en lärare, om någon gemensam kompis, om han har hittat sommarjobb - vad som helst. Huvudsaken är att du vågar börja prata!
Vi kan ju inte lova att något skulle hända, men på basen av vad du berättar låter det nog som om han också skulle vara lite intresserad. Och om du inte vågar, kommer du aldrig att veta om han kanske var killen av dina drömmar! Läs gärna mera på våra sidor om Kärlek - där hittar du massor av tips på allt från hur du kan flirta och fånga hans intresse till hur människor beteer sig när de är intresserade.
Lycka till, vi håller tummarna!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott