Nån att chatt me
02.09.2017
Hej.
Ja vill verkligen ha en "kompis" på näte eller liksom nån ti prat me. Så ja undrar väl om he finns nå ställe där man kan hitta nån att chatta me eller nån gruppchatt. Svenska eller engelska. Ja mår skit mentalt men e int redo ti prat om e me nån så ja låssas att ja e glad å mår bra varenda da, ha gjort e i ett år nu men ja vet int hu myki mer ja kan ta. Vill ba ha nån ti prat me å va ärli me fö he e liti jobbit ti låssas må bra när man dagdrömmer om att hopp framför en bil. E så jäkla ensam fastän ja har kompisan å familjen. Anyway kan ni säg nåt ställe elä sajt där man kan prat me nån gärna i min ålder?, får också va sajter som int e liksom i finland.
Om de e nån som läser dehe å vet nån sajt så kan ni gärna kommenter.
Tack på förhand :) (tycker decibel e jätte bra, ni hjälper folk hela tiden) Har ingen ti prat me

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.09.2017
Hej.
Sådär på rak arm så tycker jag att du skall testa Sluta Panta (www.slutapanta.fi) som är ett samarbete mellan olika aktörer (Ungdomsakademin Luckan, Finlands Svenska Skolungdomsförbund (FSS), Folkhälsan, Ungdomscentralen, Finlands Svenska Ungdomsförbund (FSU), Hem och Skola, Krisjouren för unga, Barnavårdsföreningen i Finland och Radio X3M) Där kan du dels chatta med handledare inom olika ämnen och dels med andra unga i samma situation som du. Chatten har olika teman olika dagar men det är ju fritt fram att tala om vad som helst då du är där, och du hittar säkert andra att tala med som du kan utbyta tankar med.
Sluta panta har öppet måndagar, tisdagar och fredagar mellan kl 19-22.
Ge det ett försök och se vad som händer.
Kram
Tessi