orolig
28.07.2015
Hej! jag har diabetes och jag håller på med nattvätming eller de har hänt nu två ggr på en månad vad händer?? elr vad gör jag fel??

Ungdomsinformatören Jenny svarar
29.07.2015
Hej!
Nattvätning hör till diabetes, men nu är det nog lite svårt att säga varför nattvätning inte har hänt tidigare eller varför det har hänt oftare just nu. Tycker nog det är bäst att du talar om detta för din egen hälsovårdare. Troligen träffar du någon bekant hälsovårdare/läkare ibland, så hen vet nog bäst vad som hjälper. Tror nog inte att du gör något fel, så du behöver inte vara orolig eller skämmas, yrkeskunniga personer förstår att det hör till saken och hjälper dig gärna. Berätta bara för dem hur länge det har pågått och om du vet att det är någå förändringar i ditt liv, som kan ha att göra med det så är de också bra att du tar upp dem. Om du vill, kan du säkert också säga om det här till en av dina föräldrar. Du är ju deras barn, så de förstår och hjälper dig säkert gärna med detta.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny