Porr
01.01.2014
Hej, jag är en 15 årig kille och skulle gärna syssla med porr i framtiden. Jag undrar vart det är man skall vända säg eller fråga för att komma in i den branschen?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.01.2014
Hej, din fråga var lite svår. Vi misstänker att våra studeihandledare inte heller har så mycket att tillägga. ;)
Det finns nog inte så jätte mycket möjligheter inom den branschen i Finland eller Sverige. Men du kan ju kolla efter producenter och liknande för befintliga filmer och ev ta kontakt direkt till dem. Akta lite vad du sen sätter ut på nätet ifall du kanske inte längre tänker samma om typ ett halvt år eller kanske sen då du är 35 årig småbarnspappa. En bra grund kunde ju kanske vara att utbilda dig till fotograf eller något inom film, media.
Hoppas du fick svar på din fråga,
hälsar ungdomsinformatören Sanna