Printer
13.11.2015
Hur skriver man ut i svart färg med en printer som bara blinkar att en av färgerna gul, röd eller blå är slut?
Det fungerar inte att välja "printa i gråskala" eller liknande. Förr var det inte nickname på decibel

Ungdomsinformatören Liselott svarar
20.11.2015
Hej!
Japp, känner till problemet! Mycket vanligt! Men gör så här: kolla vad printern heter, skriv in det i google-fönstret och få upp instruktionsboken för just din printer. Kolla där ifall det finns något du manuellt kan ställa in på printern (via datorn då såklart) så att du kan printa bara svart. Kolla på samma gång vad de rekommenderar att man ska göra för att få igång de andra färgerna som torkat, alternativt hitta något slags automatrensning nu som då. Tex vår printer på kontorer får nu som då för sig helt av sig själv att "rensa rören" - fast den hinner nog aldrig torka... Överlag finns det numera massor och åter massor av diskussionsforum och andra bra sajter där vemsomhelst eller experter berättar en massa små "life hacks" för tekniska saker, så googla som sagt runt på din printers namn och modell och nummer :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott