Sälja kläder
06.08.2017
Hej! Nu är det så att jag har lådor på lådor med kläder jag inte använder, och jag vill gärna sälja dem.
Finns det webbsidor där folk är intresserade av begagnade kläder, lönar det sig att försöka med loppis? Undrar också om folk vanligtvis brukar lyckas med findit då det inte verkar vara idealt för att sälja kläder där.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.08.2017
Hej.
Findit kan ju vara praktiskt om man säljer nå specifika grejer, men jag tror att kläder kanske kan vara svårare att få sålda där. Mitt förslag skulle vara att fota - och försöka sälja kläderna på nån facebook-loppis. Det finns ju flera olika loppisar där beroende på var man bor eller vad man säljer.
Mitt andra förslag är att du samlar ihop vänner och bekanta och ordnar en klädbytardag. Då får du ju inte kontanter för dina kläder men du har möjlighet att byta kläderna mot nån annans kläder. Du behöver ju inte ta med dig alla dina lådor utan alla kan välja ut t.ex. max tio plagg som de inte behöver (men som är hela och rena) sen bestämmer man tid och plats och alla tar med sina grejer. Man packar upp kläderna på ett bord och då allt är klart får man gå omkring och titta om det finns nåt man vill ha. Det som lämnar kvar kan man t.ex. ge till välgörenhet.
Lycka till!
Tessi