Sällskapsspel
04.03.2014
Sällskapsspel för tjejer
Jag undrar om ni vet om det går att få tag på spelet Drömdejten http://www.tactic.net/product.php?lang=SWE&kl3=1&category=1&k1=1&k2=1&k3=&Product_number=02294&kuvanro=2
eller liknande sällskapsspel för tjejer längre? När jag var yngre fanns sådana men finns de längre?
Det enda tjejspelet jag hittat (utöver otaliga dåliga enbart på internet) är Tjejmiddag. Men det har jag och jag gillar det inte, dessutom är det mer åt damer och inte åt unga tjejer.
Jag undrar alltså om SÄLLSKAPSSPEL, inga PC eller TV-spel.
Tack! Tjej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
07.03.2014
Hej!
J*klar, det var svårt! Satt en lång stund och sökte på nätet, men det verkar som att det inte säljs mera, alltså inte produceras mera av företaget Tactic. Det fanns inte längre i deras aktuella produktlista (vad jag såg). Klickade också tex igenom en stor del av deras återförsäljare men ingen av dem hade Drömdejten i sitt lager längre. Men jag har ett par förslag i alla fall:
Först: mejla Tactic och fråga ifall de råkar ha något spel kvar eller vet var du kunde få tag på det! Det borde vara den snabbaste och enklaste vägen. Jag skulle mejla åt dig, men det är bäst att du gör det själv så att du får uppge din adress så att de i så fall kan skicka åt dig. Här fanns kontaktuppgifterna: info.swe(at)tactic.net (http://www.tactic.net/contacts.php?lang=SWE&k1=1&k2=1&k3=1&k4=)
Sedan så kan du försöka dels hitta det på de olika köp&sälj-sajterna eller efterlysa det själv på de sajterna. Googlar man, så ser man att det nog sålts på tex Tradera.se och AllaAnnonser.se, men det är säkert inte helt omöjligt heller att hitta det via någon finsk sajt som österbottningar använder, som findit.fi. Och så kan du ju dessutom efterlysa det via tex Vasabladet, Radio Vega Österbotten, Facebook (finns en massa olika grupper, tex loppisgrupper) osv.
Men tyvärr vet vi inte om några andra riktigt bra tjejspel i samma stil. Det finns garanterat på engelska om man bara hinner söka, men det kan hända att det är dåligt ställt med sådana sällskapsspel på svenska och finska (vi har en så "liten" marknad för sådant, så liten befolkning).
Lycka till med jakten - och kommande ljuvliga tjejkvällar :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott