shuffle
17.01.2016
Hej! Nu undrar jag om det finns på något ställer där man kan ta (melbourne)shuffle lektioner, Eller om det finns någon bra guide på nätet, me helst IRL. fiftis

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Sjukskötare och socionom Alexandra svarar
18.01.2016
Hej,
tyvärr verkar det inte alls finnas shufflelektioner att ta i Österbotten. Vanligt då man läser på om det är att många som är intresserade lär sig via Youtube, bland annat lär det Här vara en populär person som många följer för att lära sig.
Än så länge är melbourne shuffle inte så väldigt populärt i Finland men småningom har det börjat hitta hit också. Därför har de flesta som har det som intresse lärt sig själva via internet och via det bildat egna små grupper som dansar tillsammans. Det brukar ju vara så att är det något som blir tillräckligt populärt så dyker det upp möjligheter att ta lektioner lite här och var :)
Hoppas du ska hitta det du söker efter på t.ex youtube och att det i framtiden ska finnas möjlighet till lektioner :)
Hälsningar praktikanten Alexandra