sommarjobb å dans
15.03.2016
Jag fyller 14 i sommar. Jag skulle vilja ha nåt sommarjobb i Korsholm. Det kan vara nåt enkelt som att gå ut med nåns hund eller sortera saker eller nåt...
Vad finns det för sommarjobb att få??
...men dom brukar ju oftast anställa äldre....
En sak till: Jag ska vara med och dansa i flashmobben mot rasism på Vasa torg nu den 19:e.
Dansklippet SKA finnas på youtube har dom sagt men jag har sökt och sökt men JA HA INT HITTA E!!
plz sätt hit en länk elä säg va man ska sök på för att hitt e!!! Ja ha sökt å sökt å sökt å har riktit leidon nu!... daaaansa<3

Ungdomsinformatören Liselott svarar
16.03.2016
Hej daaaansa<3!
Nu har vi först skickat din fråga om helgens event till Ida-Maria, som är en av arrangörerna (eller Ungdom mor rasism, alltså), så förhoppningsvis vet hon vilket klipp du menar.
Sedan angående sommarjobb, så är det precis som du säger, att det är svårt att få något när man är så ung som du. MEN, Arbetspoolen, finns ju alltid! Den får du gå med i när du fyllt 14, den har "öppet" (alltså svarar i telefon och delar ut uppdrag) hela sommaren. Den funkar så att till exempel tant Britta i byn skulle behöva hjälp med att räfsa gården eller städa vinden och så ringer hon Arbetspoolen, som kollar vilka ungdomar i Arbetspoolen som bor i närheten av Britta, och så skickar de ut en ungdom till henne, som inom max 3 timmar ska räfsa, och så får ungdomen 20 € i handen av tant Britta :) Mera uppgifter hittar du på arbetspoolen.fi (du kan också klicka här uppe sidan på Decibel i den gröna balken.
Återkommer när vi fått svar av Ida-Maria :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Det verkar som att många vill vara med i flashmobben, kiva! :)
Här är länk till veckan mot rasism 2016, där all info kommer upp: https://www.facebook.com/events/1733014883597821/
Och här länk till dansen (i alla fall part 1): https://youtu.be/Ut2pHfGNgsk
Mvh Ida