Spela in porrfilm?
22.01.2014
Hej! Jag skulle vara intresserad av att vara med i en porrfilm och jobba med porr i framtiden. Hur ska jag gå till väga? Malin

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
27.01.2014
Hej Malin!
Hördu det är en svår fråga. Vi har fått den förr, främst av killar, men det finns liksom inget "gör-så-här-så-lovar-vi-att-du-ska-bli-en-stjärna" - på samma sätt som det inte finns det för "vanliga" skådelspelare, musiker, författare osv heller. Det finns inte ens ett ställe att ringa och så får man sätta igång direkt.
Vårt förslag är att du kontaktar producenter av porrfilmer (kolla runt lite vilka som verkar seriösa och kvalitativt bra) och frågar vilka krav och behov de har av skådespelare och hur du kan gå tillväga för att anlitas. Alternativt kunde du hitta intressernter genom sexmässor (hittade ingen just nu, men de som brukar vara i Finland tycker jag hört att heter SexExpo eller liknande).
Däremot varnar vi nog allvarligt från att göra egna amatörporrfilmer och ladda upp på nätet, från att posta egna bilder på nätet eller gå med på några oseriösa "provspelningar" eller liknande. Det är verkligen en värld som är känd för att allt som går att utnyttja verkligen utnyttjas och där andelen "skumraskaffärer" är så stor, eftersom så många ger sig in i det för egen vinnings skull. Där verkar nog mottot ofta vara "den som sig i leken ger får leken tåla". Visst försöker porrindustrin bygga upp sin professionalitet och sitt rykte, men nog finns där många *piiiiip* ännu som man ska akta sig för. Dessutom vet du inte var du är i livet om 5 år, så det lönar sig att vara försiktig med vad tex framtida arbetsgivare eller svärföräldrar eller hyresvärdar kan hitta för info om en på nätet och liknande.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena