spela paintball
13.10.2016
jag ska spela paintball och undrar vad jag ska ha på mig? man har tydligen en halare på men hur tjock är den? och ska jag bara ta vanliga träningskläder under då eller? :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.10.2016
Hej.
Förlåt att du har fått vänta så länge på ditt svar.
Halaren du har utanpå dina kläder är ungefär som vilken skyddshalare som helst, en likadan som du skulle ha om du jobbade i en ladugård eller som bilmekaniker. Så den är inte så väldigt tjock, utan är ju mer ämnad att skydda dina kläder. Så jag föreslår att du har vanliga träningskläder på under halaren, och givetvis måste du också ta hänsyn till temperaturen ute.
Varken skyddshalaren eller dina egna kläder skyddar speciellt mycket för smärtan du känner då du blir träffad :) Men det är ju nästan någonting man får rökna med om man ger sig in i leken.
Kram
Tessi