Taekwondo
30.07.2015
Hej :)
Jag skulle vara jätte intresserad av att börja med taekwondo, och jag hittade futoukai(?) här i Vasa, men hemsidan har inte uppdaterats sedan 2008, så jag undrar, finns den fortfarande kvar? Eller är det Vaasan Taekwondo som gäller för mig? (Är väldigt dålig på finska, så jag skulle gärna välja Futoukai, men om de har lagt ner så får jag bita ihop och ta mig till Vaasan Taekwondo istället ^^) A

Ungdomsinformatören Jenny svarar
30.07.2015
Hej!
Åtminstone ser bloggen ut att ha uppdaterats på den närmaste tiden, så tror nog den finns kvar. Du kan gärna skicka e-post dit för att fråga när de har sådana kurser som du är intresserad av: info(at)futoukai.com. Tyvärr hittade jag inget telefonnummer, annars skulle jag ha ringt och frågat...men det står på hemsidan att de tränar i Vaasan karates träningssal i Vöråstan. Adressen är Olympiagatan 16 A. Närmare info finns på Vaasan karates hemsidor: http://www.netikka.net/vaasankarateklubi
Du kan också kolla Futoukai Finland(:s) Facebook-sida om du vill. Hoppas att detta hjälpte dig vidare för att kunna börja på med ett nytt intresse! :)
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny