The Balm & pinup
10.06.2015
Har två frågor:
1. Var kan man köpa The Balms produkter i Finland i affärer?
2. Var kan man hitta -40 och -50 tals kläder i affärer? Kläder man kan ha till pinupstilen både till vardags och klänningar till fest. Lulu

Ungdomsinformatören Jenny svarar
15.06.2015
Hej!
Jag tror att det är bäst att du kontaktar The Balms kundservice för att få veta om de har någon som säljer sina produkter på din hemort eller närtrakten/i landet överlag i nån affär, e-mail adressen är: info(at)thebalm.com. På webben säljer tydligen t.ex. Nelly och the Bangerhead, men det visste du kanske redan.
Kläder då, ja de kan man hitta på t.ex. Pin Up garage i Eira (fabriksgatan 25, Helsingfors), de har även en webbaffär: Pinupgarage -såg ganska trevlig ut! :)
Cybershop har något i pin up stilen, de har också en webbsida och affärer finns t.ex. i Helsingfors och Tammerfors. I Jyväskylä finns Undergroundstore. Det lönar sig också att leta efter -40 och -50-tals kläder på loppisar. Om du vet någon Pin up-tjej som bor på din hemort, kan du säkert kontakte henne för mera info om var hon köper sina kläder, tror att personen skulle gärna tipsa dig -om du råkar veta någon, så lönar det sig att kontakta henne!
Hoppas att du fick lite hjälp av detta svar.
Med vänlig hälsning, ungdomsinformatören Jenny