touchwiz
26.10.2014
HJÄLP! Det har kommit något på min telefon, det står "touchwizin koti on pysäytetty" och jag slipper inte åt sidorna till inställningar. Alltså jag har googlat och då ska jag tydligen till inställningar för att få bort felet, men jag slipper ju inte dit då skärmen "fryser" och slocknar. :( Vill inte att inställningarna ska försvinna heller för att få bort detta problem, ex. så har jag apparna fixade på Cocoppa så är rädd att det ska försvinna om jag gör något med inställningarna.
Hur ska jag få bort detta från telefonen?
Jonny Bjorkstrom
Teknikexperten Jonny svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.10.2014
Hejsan, vi kolla med vår teknikexpert Jonny, svaret kommer här under.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Eftersom du inte kommer in i inställningarna för att korrigera problemet så är den enda lösning jag kan komma på att ”flasha” om system vilket betyder att ominstallera hela systemet på telefonen. Du kommer då tyvärr att gå miste om allt du sparat på telefonen. Kanske du kan föra över en del till datorn, minneskort eller usb-minne innan? Alternativet är att du lämnar in telefonen på service men de kommer troligtvis att lösa problemet på samma sätt då också.
h. Jonny