Vilken telefon
25.01.2015
Jag skulle behöva lite tips vad jag kan köpa för en telefon? Jag skulle vilja ha en ny(nu har jag nokia lumia 620). Har svårt att bestämma vilket märke och så för tillexempel iphone är ******* dyra och håller inte så länge, samsung har inga bra emojisar och nokia lumia kan man inte ha tex snapchat och inte den 'riktiga' instagram. Vilket märke och vilken sort skulle ni rekommendera? Den skall inte vara så värst dyr under 400 euro gärna. :) Gg
Jonny Bjorkstrom
Teknikexperten Jonny svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
26.01.2015
Hej, vi ska kolla med en av våra teknikexperter, du har ju fått en bra kommentar också.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Alltid knepigt när man skall ha ny telefon. Rent spontant skulle jag säga att du skall kika lite på Sony Xperia Z2. Den kostar 399€ och för det får du allt det du skrev plus en massa annat. Det är nog den mest prisvärda telefonen på marknaden för tillfället om man frågar mig. Dessutom har den en kamera på hela 20,7 megapixels och är vattentät.
Den nyare Z3 har i princip samma hårdvara men har fått barometer och stegräknare och kostar 200€ mera.
H. Jonny