Paranoid tjej (snabbt svar gärna)
14.01.2025
Hej min mens brukar alltid vara regelbunden men är nu typ tre dagar sen (skulle börja på lördag).. Jag undrar om jag kan vara gravid eftersom att jag och min kille haft samlag några gånger de senaste månaderna och endast använt kondom som preventivmedel. Den har inte spruckit eller läckt vad vi vet. Kan jag vara gravid? Gravid tjej?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.01.2025
Hej,
På basen av det du skriver så tror jag inte att du behöver oroa dig.
Det är inte alls ovanligt att mensen kan kasta med några dagar, även fast den inte har gjort det tidigare. Om mensen inte har dykt upp ännu så kan du testa dig bara för att få sinnesro, men jag tror inte att du är gravid. Eftersom ni inte har märkt att kondomen skulle ha spruckit eller glidit av så tror jag nog att ni kan lita på att den har skött sin uppgift. Försök slappna av och ha tålamod med din kropp.
Kram
Tessi