Stadsbiblioteket i Jakobstad
07.09.2024
Hej!
Jag har hört att man iaf på vissa bibliotek typ kan göra så att man slipper in och låna böcker och vistas vid biblioteket även när det är stängt för allmänheten och jag skulle gärna vilja typ skaffa så så att jag slipper in till stadsbiblioteket i Jakobstad för att kunna öva på prov, men vet inte hur man gör. Hur ska man göra?
Studerande
Lila Kaki

Ungdomsinformatör Lila svarar
12.09.2024
Hej,
Tack för din fråga. Vad roligt att du är intresserad av att vistas i biblioteket!
Vi kan tyvärr varken ta ställning till ifall det är möjligt att vistas i biblioteket då det är stängt för allmänheten eller hur du ska göra för att kanske få den möjligheten, men det du kan göra är att du besöker stadsbiblioteket i Jakobstad och modigt ställer din fråga till personalen där. Bibliotekets personal finns till för att hjälpa samt besvara alla dina biblioteksrelaterade frågor, så det är absolut inget pinsamt med att fråga dem om det här.
Ifall du känner att det är ett alltför stort steg att besöka biblioteket och tala med personalen kan du skriva din fråga till dem per e-post eller alternativt ringa till biblioteket. Kontaktuppgifterna till stadsbiblioteket i Jakobstad hittar du HÄR
Lycka till! <3
Kram, Lila