mens
28.01.2025
jag går i sjuan och har just fått mens,min första vecka gick bra men direkt nästa vecka fick jag det pånytt är det konstigt att ha mens två veckor i rad och efter det har jag inte haft min mens i kanske två månader. stenjordgubbsmannen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.01.2025
Hej,
Det du beskriver låter inte alls ovanligt eller konstigt. Det är väldigt vanligt att mensen är oregelbunden i början, och det kan betyda både att den dyker upp oftare - eller mer sällan än vad den "borde" göra. Så länge du inte har haft sex så behöver du inte heller oroa dig över att det skulle bero på att du är gravid att mensen inte har kommit tillbaka.
Ta det alldeles lugnt. Mensen kommer nog att dyka upp igen. Det är bara mycket nytt för din kropp att lära sig.
Kram,
Tessi