Bok
31.03.2019
Jag har varit intresserad av att skriva sen jag var liten och nu när jag är äldre och har några idéer om vad jag skulle kanske kunna skriva en bok om funderar jag om det finns något ställe man kan skicka in något man har skrivit för att någon inom branschen skulle kunna läsa det så att det kanske skulle kunna bli verklighet och bli till en bok?

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.04.2019
Hej!
Va roligt! Sätt igång och påbörja skrivandet av dina idéer. Man kan skicka in till bokförlag. Innan du skickar inte det till ett bokförlag så kan du ha någon som du känner att läsa igenom det om du vill. Någon som är intresserad av att läsa och som gör det, som också kan ge feedback.
Du kan söka på nätet ”bokförlag Finland”, så kommer det fram flertal alternativ. Skulle du vara intresserad av att delta i någon skrivartävling? Det är kanske något att fundera över, för genom dom tävlingarna får man eventuellt kontakt med erfarna personer inom litteratur.
Stort lycka till!
Kram, Ida