Jeppis fitness club
29.03.2022
Hej! Jag bor i jakobstad och skulle gärna vilja skaffa ett gymkort till Fitness club(jag bor precis bredvid). Men jag vet inte hur man gör. Ska jag gå in till gymmet och fråga där eller? Och vem ska jag fråga. Det känns läskigare än vad det egentligen är, men jag skulle vilja ha tips på hur man gör.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.03.2022
Hej,
Jag hade tänkt skicka din fråga vidare till gymmet så de hade fått möjligheten att själva svara på din fråga, men på deras facebooksida framkommer det att de har avslutat sin verksamhet i december 2021, så om det har kommit nya ägare/nytt namn så har i alla fall inte en ny hemsida ännu skapats. Därför svarar jag rent allmänt på din fråga.
Lättast går du nog tillväga så att du helt enkelt går in på det gym som känns rätt. Ofta har man också möjlighet att gå och bekanta sig med gymmet helt gratis, ibland för ett besök och ibland för flera. Lite beroende på hur stort gymmet är så kan det finnas personal på plats hela dagen, eller för några timmar per dag, och det är ju därför de finns på plats för att visa dig att det är just på DET gymmet du borde gå.
Så börja med att kolla utanför byggnaden om det står någonting om när personal finns på plats eller om alla besökare använder egen nyckel för att komma in. Om det finns personal på plats är det bara att gå in och fråga dem hur du går vidare. De kan då tillsammans med dig diskutera vad det är du är intresserad av att göra, och om du behöver någon form av hjälp. Personalen kan också visa dig omkring och visa hur träningsredskapen skall användas.
Jag kan känna igen mig i det du skriver om att det "känns läskigare än det egentligen är", för det är precis så det kan kännas - i all synnerhet om man inte sedan tidigare har någon vana att gå på gym. Men det du skall minnas är att det är DU som är kunden och att du vill köpa en tjänst som passar dig, så deras uppgift är att berätta för dig hur du skall få ut det du önskar av att vara medlem hos dem.
Bara att ta mod till dig och stega in. Lycka till!