Halare
01.03.2023
När du studerar vid din andra utbildning och redan har en halare, finns det några traditioner för hur man gör för att visa att man gått två utbildningar på samma halare?
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
02.03.2023
Hej!
För att visa att man är på sin andra utbildning kan man klippa av ett ben från sin gamla halare och sy ihop det med sin nya halare. Det finns vissa som tar det till nästa nivå och klipper en hel sida av halaren och syr ihop halvorna men det kräver en hel del jobb så kan rekommendera att du bara syr fast ena byxbenet.
Kan även vara bra att känna till att om man bara klipper 20-30 cm av nedre byxbenet och syr ihop det så är det ett tecken på att man är tillsammans med/har haft sex med någon från en annan utbildning. Se därför till att det byxbenet du syr fast går över ditt knä och gärna upp till halva lårbenet.
Om det är så att du bara har en halare och inte vill köpa en ny men ändå vill markera att du är på din andra utbildning så kan du ju försöka pimpa till din halare med din andra utbildnings logo/halarmärke på ett ställe där det syns bra.
Kram!
/Rosanna