Mellanblödningar
24.06.2025
Hejsan! Jag har haft mellanblödningar som nu visade sig bero på bv men fick tidigare en tid till sjukhuset för det och för att jag hade röd livmodertapp men nu när allt har gått om undrar jag om det alls är värt att fara till sjukhuset bara för att undersöka. Skulle inte vilja skippa jobbet bara för att åka dit om det är onödigt när mina besvär har gått om och har redan varit på gynyndersökning å då var det mellanblödningaran, livmodertappen och bv som var enda avvikande men allt har ju nu gått om. Har tänkt sätta in spiral nu när allt är bra.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.06.2025
Hej,
Jag tänker precis som du, att om tiden du fick till sjukhuset var för att utreda din bv och din röda livmodertapp - men att din bv nu har blivit behandlad så finns det ingen anledning att besöka sjukhuset. Om du dessutom överväger att lägga in en spiral inom den närmaste framtiden så kan du be barnmorskan/gynekologen att se efter i samband med det att allting ser okej ut, och om livmodertappen fortfarande skulle verka irriterad då så får ni ta ställning till saken på nytt.
Kram,
Tessi