Fråga
19.03.2020
Hej
Glömde att fråga en sak föra gång jag skriv.Kan man inte känna att tjejer håller på att få en orgasm.För att det blir blötare i slidan och att hon stönar mer.?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.03.2020
Hej,
Nja. Då är vi nog inne på individnivå. Huruvida en tjej alls stönar är ju väldigt individuellt, men anta att just din tjej är en stönare så kan du säkert lära dig att känna igen hur just hon låter stunden innan hon kommer, hur hon spänner sig och hur han andas/håller andan. Samma sak gäller nog med huruvida tjejen blir fuktig eller inte, för det hänger egentligen inte ihop med orgasmen.
Men rent generellt så finns det nog inget tydligt tecken på att tjejen just skall komma som skulle vara samma för alla, lika lite som det finns det för killar.
Enda sättet att lära sig det är att lära känna sin partner eller ha god kommunikation så att hon kan berätta för dig hur du kan märka det.
Kram
Tessi