Jobba i klädbutik
27.12.2022
Hej! Hur söker man jobb till klädbutiker? Ska man gå till kassan och fråga vart man kan få tag på någon eller ska man leta efter någon öppen ansökan eller telefonnummer? T.ex. HM, cubus, kappahl, lindex osv... Kläder

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.12.2022
Hej,
På de flesta av de stora klädbutikernas hemsidor finns anvisningar för hur man kan lämna en öppen ansökan via deras hemsida (om man scrollar längst ner på hemsidorna), men jag tror att det är betydligt mer effektivt om man går till butiken och lämnar sin ansökan där. Då kan du på förhand skriva en CV och ett följebrev där du berättar om dig själv och varför du söker jobbet, så för du dina papper till butiken och ber den som är i kassan ge dem till personen som är chef (om inte hen råkar finnas där på plats förstås, då kan du ge pappren direkt till hen.)
Eftersom det är ett yrke där kundservice är viktigt så är det du själv som är din bästa marknadsföring, och därför är det bättre att du besöker butiken irl än att du bara skickar in en ansökan via nätet.
Lycka till!
Tessi