Är han kär i mig eller
02.10.2018
Jag har nog frågat denna fråga förut men hittar inte den längre sååå...
4:an. När jag var tio år gammal så blev jag kär i typ <3. Jag vet inte hur det bara hände. Efter vi fick reda på varandras känslor blev vi ihop. Vi var ihop i fem månader ända tills han lämnade mig för typ 2. Jag och <3 kunde inte skärkilt mycket om förhållanden och sådant och det kan vara andledningen. Vi blev sedan ihop igen efter några månader men gjorde slut efter 2 veckor. Ända sedan dess har jag varit kär i honom. Det går bara inte att glömma honom.
5:an. Jaa... femman då var jag elva. Mina känslor för <3 var fortfarande starka om inte starkare. Jag valde att inte berätta åt någon om det för att dom skulle bara avslöja det. Vi hade blivit extremt bra vänner, men så kom jag på att om jag säger nått kommer jag förstöra vår relation. Jag spelade med som att inget hände när t.ex 2 blev ihop med honom igen och igen och igen ända tills han gav upp och slutade. Fast då kommer en av mina bffs typ 3 med, hon blev alltså ihop med honom och JAG VAR JU OCKSÅ KÄR i honom. Fast det visste ju ingen så vad kunde jag göra. En av mina andra bffs typ 4 var också kär i honom så allting blev en ända röra. Vi var elva så efter 2veckor gjorde 3 och <3 slut. Han har tror jag inte varit ihop med någon sen dess. Ända till slutet av femman var jag kär i honom, mer än någonsin.
6:an och nu kommer vi till denna årskurs... som är den jag nu går på. Han och jag är fortfarande jätte bra vänner. Vi pratar, skrattar, skämtar och åtminstone jag längtar efter att få se honom men nu har 4 blivit en del av VÅR relation. Jag är ju inte arg på henne eller så, jag och <3 får ju nog lite tid före varje timme... och efter.
Igår så stannade han efter skolan med mig,4, (min tredje Bff 5). Vi pratade om gamla minnen medan vi jobbade på ett BK projekt. Ända tills <3 bästa vän 6 kom. Vi pratade om 6 flickvän ända till <3 visade en bild på vem han var på gång med. Jag låtsades vara jätte intreserad men blev lute ledsen för att hon var ett år äldre än mig. Han hade liksom börjat vara med såna som gick på sjuan. Fast ändå så har han under sexan börjat fråga och berätta saker utav inget och bara åt mig. T.ex jag har jätte on i höften frön ishockeyn igår när jag slog i kanten eller idag när jag gick hem så kom han cyklande förbi och frågade varför jag gick hem så sent. Jag sa att jag hade varit efter skolan och gjort BK grejer och då sa han, får man vara andra dagar än måndag också. Jag svarade ja och sedan sa vi hejdå. Vi brukar också se på varandra på lektionerna och sånt. Jag vet bara inte för jag gillar honom super mycket men jag vet inte hur han känner om mig. För jag vill gärna vara ihop men då som "ihop" och inte nått 2 veckors fiasko. Jag kan ju inte bara gå fram till honom och säga :
-hej! Jag har ju varit kär i dig i två år.
Utan att förstöra vår vänskap. Jag behöver hjäääälp!!!! del 1 av den kära tjejen. Gör en uppdatering nästa vecka Kära tjejen

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.10.2018
Hej!
Kan absolut tänka mig att de har varit jobbigt att hålla de hemligt, vem du är kär i, och dessutom se din kompis bli tillsammans med han. De vore kanske skäl att prata med dina kompisar och berätta att du tycker om honom som mer än vän. Då kunde du ha stöd av dem också och mittiallt så kan någon av dina vänner ta reda på om han är intresserad av dig. Endera så är han kär i dig, och gör samma sak som du gör, gömmer dina känslor. Eller så vill han vara kompis med dig och inget mer. De är något som jag inte kan ge ett rakt svar på, de är endast han som kan säga det.
Gillar ditt tankesätt när du nämner att du vill vara ihop och att de ska hålla (inget två veckors fiasko). De är inget man kan förutspå vad som händer och hur länge ett förhållande kommer att hålla, viktigaste är att man själv tror på förhållandet och också förstås den man är tillsammans med.
Om du känner att det här är något som du måste få reda på genast, fråga av honom. Du väljer sen vad du gör med den informationen, om han är intresserad av dig så är de super bra. Om han säger att han inte är intresserad. Du får absolut vara ledsen, men kom ihåg att fokusera på vad du mår bra av och umgås med människor som ger dig energi och som gör dig glad. Se framåt och tro på att du kommer att komma över honom. Se också möjligheten att bli kär i någon annan (inte direkt, men i framtiden), för de lovar jag att du kommer att bli. Om du känner att du kan va kompis med honom så då kan du vara de, men känner du att du inte klarar av att umgås med honom under tid framöver så är de helt okej också.
Ta hand om dig!
Kram, Ida