Bröstcancer?
02.11.2016
Hej! Jag är jätte rädd att jag har bröstcancer. Det kommer en genomskinlig vätska ut min ena bröstvårta och den kan lätt bli irriterad och röd. Det kan klias jätte mycket ibland och det är väldigt irriterande. kan det vara något annat än cancer och kan jag bota det själv? Orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.11.2016
Hej.
Jag tror inte att det är bröstcancer du har, det finns många andra orsaker till varför brösten kan producera vätska (t.ex. vissa mediciner) . MEN det är ändå viktigt att kolla upp vad det beror på, för att man vid behov skall kunna undesöka och sedan behandla det som är fel.
Jag tycker därför att du skall ringa till hvc och boka en läkartid. Du kan säga precis som det är - att det läcker någonting ur ditt bröst och du vill diskutera saken med en läkare. Läkaren har garanterat tagit emot patienter med samma besvär tidigare, och tycker inte att det är konstigt eller pinsamt.
Så ring till hvc nu genast och boka en läkartid, så kan du andas lättare sen.
Kram
Tessi