Kär
12.08.2019
Hej, jag har varit tillsammans med min kille i någon månad. Vi har det så himla bra då vi är ensamma vi kramas hela tiden och släpper nästan inte varandra. Allt e så bra. Men problemet är att direkt vi är in public så att säga så är det som om han inte känner mig han kollar knappt på mig och prata nästan ingenting alls med mig då hans kompisar är med utan bara med dem. Sen i början av vårt förhållande skickade han mycket å fråga olika saker men nu i dagens läge ingenting han svara på mina frågor och thats it. Jag har faltist prata med honom å han vet att ja jag tycker såhär osv. Men det stör mig lite faktist och undrar vad ni har för tankar? Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.08.2019
Hej!
Bra att du tagit upp det med honom. Det är svårt att säga något eftersom att jag inte vet hur han reagerade när du tog upp det. Vad sa han till dig? Sa han att du inte behöver oroa dig? Eller ignorerade han det du känner?
I början av ett förhållande så är det ofta att man har kontakt konstant och att man tänker på varandra hela tiden. Det här kan ändras efter en tid, och det är inget konstigt med det. Vad önskar du dig från honom? Hur skulle du vilja att han emot dig när hans kompisar är med?
En väldigt positiv sak som du nämner är att när ni är ensamma kan ni inte slita er från varandra. Vilket bevisar att han tycker om dig. Saken är den att man inte behöver prata eller röra varandra hela tiden. Utrymme och saknad är bra. Finns det något som du själv kunde göra för att du inte skall störa dig på det? Drar du dig undan eller börjar du prata med honom när hans kompisar är med?
Jag kan förstå att det stör dig och att det här är något som du funderar över. Är det något som du lämnar och grubbla över så prata med honom om det. Ta hand om dig!
Kram, Ida