Äldre tjej som raggar stenhårt från tomma intet..?
16.01.2015
Så här är det,
Jag fick en vänförfrågan på facebook en dag från ingenstans från någon okänd tjej. Tjejen är 23, alltså 4 år äldre än mig. Jag frågade ju vem det var osv. Hon svarade tillbaka och bad om ursäkt för att hon "råkat" lägga till mig. Jag är inte den som är den, utan jag har fortsatt att prata med henne och ganska så snabbt visade hon någon sorts intresse för mig.
Problemet för mig är att en tjej som varit så pass mycket äldre aldrig raggat på mig förut och är därför lite jobbigt. Hon verkar trevlig och söt av att döma på konverstationer och bilder, men även telefonsamtal. Hon ringde för några dagar sedan. Så uppenbarligen finns människan dessutom och är ingen "låtsasperson". Hon vill nu träffa mig och det sa jag går bra. Men förekommer detta vanligare än jag tror? Jag menar är den här tjejen ute efter något snabbt och lätt yngre byte eller är hon genuint intresserad? Vad tror ni? Kan tillägga att konversationerna har pågått i lite mer än en vecka och att vi antagligen träffas om några dagar.
Jag vet att jag får försöka få en uppfattning när jag träffar henne, men skulle kännas bra med någon typ av tips eller lärdom av er!
/nickelkulan nickelkulan

Ungdomsinformatören Sanna svarar
16.01.2015
Hejsan, jaaaa det är svårt att säga hur du ska göra. Bestäm nu iaf inte att ni ska träffas hemma hos någon eller på nåt mysko ställe, bättre någonstans där det rörs folk. Man vet ju aldrig vad det kan finnas för typer på nätet. Det kan ju vara nåt lurt och satt i system, att låssas att man satt till någon i misstag osv. Men det kan också vara helt ok och inget märkligt alls. Det finns förhållanden som har mera ålderskillnad än 4 år. Ett par av mina bästa vänner har 12 år mellan och kvinnan är äldre.
Om det känns bra och riktigt så tycker jag nog att du kan gå med på att träffa henne, men som sagt var inte undanskymt utan bland folk. På ett café eller pizza kanske kunde vara passligt. Nåt ställe där ni kan prata och lära känna varandra men ingen av er behöver vara orolig att bli inlurad i något elände.
Om jag var du skulle jag inte ge ut alltför mycket information om mig själv, typ var du bor och sånt. Det finns ju faktiskt knäppskallar som kan få för sig vad som helst, tyvärr. Men som sagt många har mycket större ålderskillnad än så. Det här kan ju också vara kvinnan i ditt liv :) Så absolut ska du ta reda på lite mera om henne. Läs mera om att träffa någon på internet, vi har skrivit en hel del om det HÄR. Kanske du redan kollat runt bland vänner och bekanta, men om inte så tycker jag nog att du kan fråga runt lite om någon känner henne eller åtm känner till henne. Världen brukar inte var så jätte stor trots allt, så ofta finns det gemensamma nämnare mellan de flesta på något sätt.
Jag önskar dig/er lycka till, var rädd om dig och gå inte med på något som inte känns rätt eller bra. Kom ihåg att ingen har rätt att tvinga en till något man inte vill. Berätta inte allt om dig själv och ge inte ut för mycket detaljer innan du är mera säker på henne.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna