Aldrig varit kär
29.11.2015
Hej!
Jag undrar om det är konstigt att jag aldrig varit kär?
Jag har nästan haft småförälskelser men det har mesta dels varit att jag märkt att dessa killar gillat mig vilket ledde till att jag gillade dem eftersom jag gillade uppmärksamheten.
Sedan hade jag en pojkvän jag inte var intresserad av bara för att lära mig kyssas.
Detta har jag insett var väldigt dumt, men jag blir ju aldrig någonsin kär.
Väldigt ofta vill jag dessutom ha en pojkvän men det finns liksom inga.
Jag kan inte ta en som jag inte är attraherad av eftersom jag typ blir illamående och äcklad istället.
Det finns dock en kille som är super trevlig, han förolämpar mig lite väl ofta (vilket jag ogillar), men han skämtar så egentligen är det inget fel med det.
Han har lite egenskaper jag ogillar, typ att han kan bli lite väl arg för saker jag anser vara onödiga, och han har en aning svårt att tygla sin ilska när han väl blir arg och framstår nästan våldsam.
Han har även sagt att han gillar mig så jag undrar om jag ska satsa på honom?
Jag är extremt oattraherad till honom, han gör mig en aning illamående. Dock gör alla mig ändå illamående, vilket fick mig att överväga om jag var lesbisk vilket inte stämmer eftersom tjejer gör mig ännu mer illamående.
Så då undrar jag om jag ska satsa på denna killen? jag kommer aldrig bli intresserad/kär i någon ändå. Och tänk om jag går miste om denna killen och resten av alla killar jag kommer träffa, kommer vara sämre vilket kanske leder till att jag ångrar mig och önskar att jag tog honom innan det var försent och han gick vidare...
Jag blir dessutom bara äldre, och jag vill inte vara 20 år, oskuld, inte ha någon erfarenhet av ett förhållande osv.
Vad ska jag göra?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.12.2015
Hejsan, mitt förslag är nog att du ska ta det lite lugnt nu, inte rusa iväg. Det finns ingen "rätt tid/ålder" att bli kär. Blir man inte kär så blir man inte, man kan inte tvinga fram sina känslor, det kommer inget bra ur sånt.
Jag misstänker att du på nåt sätt hakat upp dig på att du borde bli kär, då kan det ofta låsa sig så där som du beskriver. Man stirrar nervöst omkring sig och tänker att nu är det bråttom, nu måste jag ta nån vem som helst....lite som en timme före stängning på krogen ;)
Du ska ju bestämma själv, men jag skulle inte bli ihop med en kille som ändå har så pass många negativa sidor (i mina ögon) som du skriver att den här killen har. Han blir aggressiv för sånt som du tycker är onödigt, har svårt att tygla sin ilska ibland, inga bra sidor, det tyder på att han borde jobba med sig själv lite. Man ska inte vara tillsammans med någon som man kanske måste vara rädd för eller åtm känna sig otrygg tillsammans med. Om han dessutom gör dig illamående så är det ju helt klart inte mannen i ditt liv. Nu vet jag ju inte på vilket sätt du upplever att mer eller mindre alla gör dig illamående. Känner du allmän olust, obehag eller känns det faktiskt som att du ska spy? Har det hänt något mera i ditt liv som kunde förklara att du får de här illamåendes känslorna när du tänker att du ska inleda nån sorts relation till människor?
Jag vet att man i din ålder (nu kommer jag verkligen att låta som den tant jag är), tycker att livet går alldeles för snabbt och att man inte kommer att hinna uppleva något och att det är jätte bråttom. Jag minns att jag tänkte då jag fyllde 18 att jag inte kommer att hinna gå på krogen alls under mitt liv eftersom jag just då umgicks mest med folk som inte ännu hade fyllt 18. Nu är det ju rätt så länge sen jag var 18 och jag har nog verkligen hunnit tillbringa hur mycket tid som helst på krogen. Du kommer också att hinna ha massor med olika partners i ditt liv, ingen vet om det blir tjejer eller killar, det spelar heller ingen roll. Du kommer inte att dö oskuld på glasberget som en oerfaren stackare.
Låt tiden ha sin gång nu, stressa inte fram något som inte känns 100% rätt. Vissa av oss hittar våra själsfränder tidigt och kanske mycket ofta och för oss andra tar det längre och vi kanske inte är så lättflirtade ;) Det sägs att man ska kyssa många grodor innan man hittar en prins.
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna