Alltid jag som skriver först
24.04.2018
Hej! Min pojkvän är i militären och det är alltid jag som skriver till honom först. Jag skriver åt honom flera gånger per dag och han svarar snabbt och sånt, verkar inte precis bli irriterad av att jag hör av mig. När jag märkte att det alltid är jag som skriver först testade jag att inte höra av mig tills han gör det, men då kan det gå 3 dagar tills han hör av sig. Vi har varit ihop i 1,5 år och åtm jag tycker vi har det bra, detta kanske låter som ett barnsligt problem men jag vet inte vad jag ska tänka och jag skulle känna mig extra påträngande om jag skulle fråga honom varför det alltid är jag som måste höra av mig först. --

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.04.2018
Hej!
Det är absolut inte ett barnsligt problem. Med tanke på att ni endå har varit tillsammans 1,5 år så tycker jag nog att du bra kan fråga honom varför det tar så länge före han hör av sig. Det kan ju vara att han har en god förklaring, som t.ex. kommentaren som har kommit här under. Alla människor är olika, och behöver sin egentid ibland.
Jo, det är slitsamt att alltid vara den som hör av sig, för om någon hör av sig till en så är det ju som man får ett kvitto på att den personen vill prata med en. Så jag förstår bra att du känner dig besviken när det kan ta länge för honom att höra av sig. Jag skulle råda dig att prata med honom när ni ses, face to face, när man skickar meddelande till varann eller pratar i telefon så kan små saker förstoras och det kan uppstå missförstånd. OCH du är absolut inte påträngande för att du frågar detta av honom.
Det är absolut positivt att han inte verkar irriterad och att han svarar snabbt när du skickar.
Kram, Ida