Älskar en tjej som har en kille
13.10.2014
Hej, jag har aldrigt bett om hjälp från någon och jag har alltid hjälpt andra med kärleks problem men nu har jag själv en problem...
Jag älskar en tjej som har redan en kille
Jag själv har inte sagt något till henne men jag tänker hela tiden på henne.
Värsta av allt när jag pratar med henne så gör jag bort mig. Jag tror att hon tycker jag är en skum person...
Nu vår kontakt är inte så bra, och om jag messar henne t.ex. Hej är allt bra med dig? Så får jag ingen svar... Vad ska jag göra
"Storebror" Erik svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.10.2014
Hejsan, vilket underbart inlägg <3 Det känns som att vi skulle vilja komma genom luften och krama om dig riktigt hårt. En av våra storabröder experter ska ge dig bra tips och råd hur du ska göra. Jag sätter in hans text här under så fort jag får det.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna
Hejsan!
Är du säker på att du älskar henne? Alltså att du har varit så mycket med henne så att du vet vem hon är och att du verkligen älskar henne? Hon kanske bara försöker vara vänlig mot dig när ni träffas men inte vill sms:a för att inte hennes pojkvän skall börja undra... Men om du vet att du älskar henne så finns väl det inget annat än att få henne på tumanhand och försöka fråga vad hon tycker om dig eller att du berättar vad du tycker om henne och se hur hon reagerar....
Storebror Erik
Hej, igen
Nu vet jag ju inte om du redan gjort något av detta, men många gånger kan det vara det allra bästa att ta tjuren vid hornen och fråga rakt ut, fast det kan vara jobbigt. Då vet man sen och kan gå vidare enligt det. Nedvärdera inte dig själv med tankar som att hon skulle tro att du är skum eller nåt. Tänk att du är bra och att om inte hon förstår det, eller faktiskt inte har tänkt på dig på det sättet utan vill fortsätta med sin kille, så kommer det helt säkert någon annan som kommer att upptäcka dig och tycka att du är den allra bästa killen i världen. Jag sätter med lite tips på hur man kan försöka upptäda för att få bra kontakt med både tjejer och killar.
1. Gör ett bra intryck till först, genom att se glad och öppen ut och på det sättet visa att man vill lära känna andra och är social osv.
2. Håll dej nära andra och hör vad dom pratar om och får du ett bra tillfälle, så ska du "hopp in i diskussionen" bara genom att säga något, t.ex hålla med om något eller komma med nån egen åsikt typ.
3. Se folk i ögonen om dom pratar me dig, verka inte uttråkad eller som att man inte bryr sej.
4. Om nån går själv kan man gå fram å fråga något, vad som helst, det behöver inte ens vara något man undrar över, bara så att personen måste svara och på så sätt kan man bygga vidare på det och börja prata om andra saker och lära känna personen.
5. Visa att du är intresserad av att hör om den andra.
6. Var inte för allvarlig då du pratar med någon du inte riktit känner, utan försök gör det lite skämtsamt och bjud på dej själv och le.
7. Tänk inte för mycket, bara var dej själv och då kommer folk vilja vara med dej och det kommer inte vara jobbigt att umgås med nya människor eftersom man inte har gett ett första intryck som nån man egentligen inte är.
8. Det är inte så stor skillnad på hur man får pojkkompisar eller hur man får flickkompisar, man vill ju vara vän med alla så då beter man sej på samma sätt då man försöker bli vän med båda.
9. Få mer vänner genom kompisars kompisar.
10. Våga börja prata, våga prata om dej själv, våga fråga av nån vad den gör efter skolan och om ni ska göra nåt tsm då.
Kram från ungdomsinformatören Sanna