älskar han mig?
29.01.2014
hej!jag är kär i en kille som är ett år äldre, men vet inte om han gillar?!. han kan titta på mig ibland på rasterna och jag får ögon kontakt med han ibland.han är så söt men ibland undviker han mig. jag är ganska förvirrad lovergirl

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
04.02.2014
Hej lovegirl!
Ååååå vännen, det är stört omöjligt att veta vad han känner för dig. För se, en person som möter ens blick emellanåt och undviker en emellanåt kan känna allt från en pytteliten gnista intresse till enorm himlastormande förälskelse. Eller till och med inget alls och man bara inbillar sig allt. Man reagerar så olika när man är kär, vissa visar massor och andra visar absolut ingenting, den blygaste kan vara modig och den modigaste otroligt blyg.
Så därför: vill du veta om du ens har en blekblå chans på honom så måste du försöka få fram mera tecken på vad han tycker! Både skapa chanser, tex genom att faktiskt gå fram och tala med honom, och dessutom låta honom förstå att DU vet att han existerar. Se, ibland så blir man nyfiken av att ens en liten smula misstänka att någon kanske skulle vara intresserad av en själv. Och nyfikenhet kan leda till intresse! Och ibland är ett uppmuntrande leende det som behövs för att man själv ska ta mod till sig och gå fram och prata med någon som man är lite intresserad av! För tänk om det är så att han också är jättenervös och osäker och blyg - så sitter ni båda på varsin rumpa och är blyga och nervösa, så kanske ingenting alls händer?! Skulle det inte vara bättre då att i alla fall försöka göra något?
Så modigt nu bara! Hela kärlekslivet handlar om MOD, och förr eller senare bara måste man våga göra något ifall man vill att något ska kunna hända! Gå gärna och läs mera flirttips mm på våra sidor om Kärlek!
Vi håller tummarna!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna