är jag gravid??
06.11.2016
hej jag heter Gabe och undrar om jag är gravid vi hade sex utan kondom men han har inte kommit i mig min partner heter niklas och jag undrar om jag kan bli gravid Niklas

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.11.2016
Hej,
Om man har kvinnliga könsdelar (livmoder, äggstockar, o.s.v.) och har oskyddat sex så finns det en risk att du kan ha blivit gravid även om din partner inte kom i dig. Som du säkert har hört så kan det finnas spermier med även i försatsen som kan leda till graviditet. Beroende på när ni hade sex i förhållande till din ägglossning, och kanske speciellt om din mens är sen så kan det vara en idé att göra ett graviditetstest. Och framöver är det kanske kort och gott lättare att använda kondom än att tvingas gå runt och oroa sig.
Graviditetstest får man köpa i nästan alla butiker, kiosker och på apoteket, precis som kondomer.
Sköt om er.
Tessi