Är jag på?
26.10.2014
Jag tog kontakt med en kille via Snapchat, det slutade med att han började följa mig på instagram och samma kväll som allt detta hände så snapade vi en ganska lång stund! (Han bor låååångt ifrån mig) men sedan igår kväll så skickade jag snapchats till honom men han svarade inte. Sen efter några timmar frågade jag honom ifall han tyckte jag var för på och då svarade han att han hade haft en hård dag. Då frågade jag ifall vi kunde snapa senare då skrev han "visst" sen så hände inget mer! Och imorse så skickade jag iväg en snap som han öppnade men inte svarade på, vad ska jag göra? Jag vill ju inte vara för på och tänk om han tycker jag är jobbig eller konstig?!! I

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.10.2014
Hejsan I
Du ska nog ligga lite lågt nu en stund. Låt honom ta nästa kontakt. Det är så svårt att veta var gränsen går till att man är för på. Det kan ju iofs också vara så att vi inte har gränsen på samma ställe. Vissa kanske har längre till gränsen medans andras gräns kommer snabbare emot. Jag vet att man så gärna vill så mycket då man fått kontakt och så att säga fått en början på det hela. Men det är så synd sen om man "skrämmer bort" den andra. Jag vet ju inte om ni kom varandra jätte nära eller hur ni hade det när ni snapade, men oberoende så har du ju tagit flera kontaker nu så jag tycker att det kan vara hans tur nu. Om han skriver att han haft en hård dag så kan det ju betyda lite vad som helst. Kanske det var mycket i skolan ifall han går i skolan, eller på jobbet om han jobbar. Det kan ju också ha varit något med hans närmaste familj eller nåt. Nu har det ju gått nån dag sen du hörde av dig hit, så det kan ju hända att han har hört av sig nu redan och att allt är bra. Men ifall läget är det samma som när du skrev hit så är mitt råd nog att du väntar och ser vad hans nästa drag blir.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna