Är kär
10.12.2014
Hej! Ok...så jag är i en tjej på min klass. Vi brukar inte vara med varandra nå ofta men vi har nog pratat och chattat via FB och sådär. Hon brukar oftast vara med De "coola och snygga pojkarna" i min klass. Jag undrar hur jag typ ska få henne prata och vara med mig mera. Det sku bara vara konstigt att fråga av henne om vi kan göra något efter skolan för vi är int SÅ bra kaverina. Några tips? ZG500
Socialhandledare - uppsökande ungd.ledare Ida svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
11.12.2014
Hej ZG500!
Jag kan inte ge dig några direkta tips som jag vet att kommer att funka för dig i det här läget. Du menar att det skulle vara konstigt att fråga om ni kan hitta på något efter skolan, men jag tror att det är precis det du borde göra om du vill prata med henne mera. Det finns en risk att hon säger att hon inte vill träffa dig, vilket förstås skulle vara synd. Då är det bara att ”gå vidare” och fortsätta söka den rätta. Det är inte så att tjejen i din klass kommer att vara den sista du blir kär i, tvärtom, under din livstid kommer du träffa många intressanta personer som du kommer bli mer eller mindre förtjust i. Någon dag kommer lyckan vara på din sida och du kommer att hitta den riktiga kärleken. Lycka till!
Hälsar storasyster Ida
PS från ungdomsinformatören Liselott: hitta mera tips på hur du kan ta kontakt, kolla intresset och kanske väcka mera känslor till liv på våra sidor om Förälskelse och kärlek.