Behöver hjälp
08.08.2016
Hejj,jag e en tjej å jag har tyckt om en kille väldigt länge nu vi har varit tsm,men vi ( jag) sa att vii skulle bara fortsätta att vara vänner å jag ångrar så att jag sa det jag tycker om hnm,,ibland lyckas jag glömma honom men sen så börjar jag tänka på honom igen ,,som igår så var jag till en kompis å jag skulle åka hem så såg jag hnm där nära mitt hus stå med några vänner som jag också känner vi kollade på varann men jag cyklade fort förbiVarför går det nt å glömma hnm det e 5-6 år ja tkr om hnm ,,jag har tänkt på att säga åt hnm men jag vågar inte jag e rädd,,å vi hade en gruppchatt där han också va med i å det märks både från mig och honom att vi försöker få varann typ svartsjuka å det e så dålit,,ett exempel var t.ex att jag skrev att jag å en kille jag har gillat blev tsm,,så nästa dag skickar han att han har en flickvänjag vet nt hur jag ska glömma honom.... Förvirrad

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.08.2016
Hejsan kära Förvirrad
Det är ju sådär, ibland får man olika snilleblixtar som sen visar sig vara missar. Men allt går alltid att rätta till, så länge det finns liv finns det hopp, brukar de säga. Om jag var du skulle jag skriva till honom att jag ångrat mig och ändå gärna vill vara tillsammans om han ännu har de känslorna. Säger han då att det är för sent så är det inget att göra. Men då har du iaf försökt.
Det är mycket vanligt i er ålder att man inte riktigt vet hur man ska ha det och så velar man av å an. Man kanske tänker att man går miste om en massa andra perfekta typer om man är tillsammans med en. Det gör man väl men om det känns rätt med någon så är det väl ändå mödan värt att lite kämpa för det.
Typiskt att ni försöker göra varandra svartsjuka ;) Men så är det ju, om någon valt bort en så ska man ju verkligen visa den att det finns nog andra som vill ha mig. Egentligen är det ett bra tecken att han också började prata om nån flickvän, det betyder att han känner något för dig och kände att han måste visa att han nog också har någon. Skulle han inte alls bry sig så skulle han ju inte kommenterat det alls.
Många gånger om man varit tillsammans en tid så kan det lätt bli lite tråkigt och man börjar se sig omkring och tycker att kanske någon annan skulle vara intressantare. När man är ung är det helt som det ska vara, det är meningen att man ska prova sig fram. Men såklart händer det också att man ångrar sig och skulle önska att man inte sagt det man sagt. Nu tycker jag att du tar tjuren vid hornen och sätter ett meddelande till killen ifråga att du ångrar dig och gärna vill vara tillsammans med honom igen om han vill. Så får det bära eller brista. Säger han då att nej, det är försent så hittar du en massa bra tips hur man kommer över någon på våra infosidor, HÄR. Men bara du säger till honom att du är intresserad så finns det ju en chans att ni kan bli tillsammans igen. Om det var du som ville att ni skulle vara bara vänner så tror jag inte att han kommer ta första steget och fråga ifall ni ändå inte kan vara tillsammans. Du måste kasta först. Men tänk ordentligt genom att du inte sen igen efter en tid märker att neeee det var ju så här det var, och så gör du slut igen. Det är inte schysst.
Hör gärna av dig igen <3
Hoppas allt går bra!
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna