blev sviken
12.04.2014
Hej!
Jag hadde varit på prao i mitt lågstadie och så såg jag en pojke som hade utvecklats sååå med utseéndet sedan jag hade senast sett hnm när jag själv gick i lågstadiet.
Jag föll direkt för hnm. Det blev bara bättre när jag märkte att vi har samma intresse och han e snäll oxå.
Vi chattade på kvällarna och han berättade att jag var "så så sååå snygg!:*" han sa oxå att han var ledsen att min praovecka snart skulle vara slut för jag var den snyggastw han sett... jag älskade ju hur han chattade sådär med mig! Men på sista dagen då av praoveckan så skulle det vara disco på kvällen för lågstadie.
Jag var lite svartsjuk om han skulle dansa tryckarw med ngn... för jag hade hunnit böi vääääldigt förälskad i hnm...
Senare på kvällen chattade han med mig för att discot var slut. Van skrev såhär:"jag träffade en flicka på discot. Hon sa att hon var kär i mig så nästa vecka på nästa disco ska jag fråga på henne :)"
Kan ni fatta hur chockad och hjärtekrossad jag blev??? Jag har ALDRIG ALDRIG ngnsin blivit hjärtekrossad av en pojke!
Jag blev så jäääääkla ledsen!!! Här hade jag gått och klätt mig fin under praoveckan för HANS Skull!! Och han berättat att jag var skitsnygg! Nu plötsligt för att en annan flicka visar intresse så byter han flicka BLIXTSNABBT och skiter fullständigt i mina känslor! Come on.. vi hade på G hela veckan, då kan han nt börja göra ngt såntdär....
Och att han lägger en smiley efter texten!!! Han visste att jag var kär i hnm!! :(
Jag e seriöst nästan död av sorg...
iopu

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
15.04.2014
Hej iopu!
Oj nej, vi lider med dig, vi vet alla hur ont det tar i hjärtat när man blir besviken och inte får sina känslor besvarade. :( så för det första skall du få en stoooooor virtuell kram! <3
Det är aldrig lätt när man blir besviken pga något någon annan gjort eller inte gjort - speciellt när det gäller kärlek och förälskelse. Och det kommer att ta ont en tid framöver, om man faktiskt gillat någon kommer känslorna inte att dö lika blixtsnabbt som han kanske "nappade på" någon annan. Du har helt rätt att bli ledsen och sårad, för han hade ju faktiskt låtit dig tro att han också var intresserad.
Men det första vi tänkte på när vi läste din fråga var, att kanske han inte ändå var värt att få dig - att han betedde sig som han gjorde säger väl mera om honom som människa - kanske han inte var så härlig som du hade tänkt, om han behandlar någon på det där sättet. Och så kan det ju vara att han inte ännu riktigt förstår hur man borde bete sig och hur det "funkar" när man är intresserad av någon - han är ju "bara" i lågstadiet. Han har nog en del att lära sig när det kommer till förälskelser och förhållanden.
Och att lära sig är ju något som man gör när man blir intresserad av någon, oberoende av om han/hon besvarar känslorna eller inte. Man lär sig mera om sig själv, vad man gillar, vad man kanske inte gillar, hur man vill bli behandlad, hur man skall behandla andra osv... Så fastän det inte känns så nu, kommer sorgen du känner nu att göra dig starkare och mera redo för kommande förhållanden och kärlekar.
För vi kan lova att du kommer att uppleva flera. När, var och hur det händer kan ingen förutse, men det kommer att göra det. En urgammal fras, men den stämmer så bra: "There's plenty of fish in the sea" - det finns massor av andra killar därute. För att må bättre skall du nu försöka hitta på en massa kul med kompisar - far på bio, ha filmkväll hemma, ha spelkväll, far till simhallen eller på pizza - vad som helst som får dig på bättre humör. En ny kille kan dyka upp närsomhelst då du minst anar det, men koncentrera dig på dig själv nu och njut av saker som du tycker om - du är värt det! <3
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott