Bli utskrattad
16.05.2017
Hej, jag började fundera lite på det här med att fråga chans: Alltså hur stor är risken att den tjej man frågar chans på ska börja skratta åt en när man frågar chans? Jag tycker att det skulle vara pinsamt ifall hon mitt i allt skulle börja skratta åt mig. Orolig

Ungdomsinformatören Liselott svarar
16.05.2017
Hej Orolig!
Ne, risken är nog inte så stor att någon skrattar när man frågat chans. De allra flesta är nog så pass mogna och hänsynsfulla att de fattar att det är en känslig sak att fråga chans, och tar det därför på allvar. Om någon skrattar, så är det nog oftare för att det känns genant och smickrande för dem själva att någon visar sådan uppmärksamhet åt just dem. Lite som att man skrattar generat när någon sjunger Ja må han leva åt en eller berömmer en inför klassen eller så. Så var inte orolig!
Hälsar Liselott