Blickar
05.10.2014
Hej!
Jag undrar en sak. En kille som jag är kompis med så säger han är inte intresserad men jag har sett att ibland så har han sökt ögonkontakt med mig, dröjt kvar med blicken länge och lett mot mig. Hur ska jag tolka det? :)

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.10.2014
Hejsan, tjaaaa vad ska man säga????? Det verkar ju nog som att han är lite intresserad iallafall ;) Eller är det så att han vill vara din vän????? Svårt att säga.
Kanske han blev lite tagen på sängen om du sagt att du är intresserad, eller på vilket sätt det nu gått till när du fått veta att han inte skulle vara intresserad. Sen är det ju också mycket vanligt att man inte tänkt på en person i så att säga "romantiskt skimmer" förrän man får veta att den personen är intresserad av en. Då börjar man se den personen på ett helt annat sätt och mycket ofta blir man plötsligt intresserad då. Det kunde vara en förklaring. Som sagt var nu vet jag ju inte på vilket sätt du fått veta att han inte skulle vara intresserad av dig. Man kläcker ju inte ur sig det bara så där mittiallt heller ;) Det måste ju ha varit något där innan. Men oberoende av hur det har gått till så är nu mitt förslag att du ska ligga lågt. Visa inte alltför tydligt att du är intresserad. Visst kan du möta hans blick lite för länge, le och sådär, men inte mera. Låt honom ta nästa steg, annars är det nog lätt hänt att han blir bortskrämd tror jag :) Pressa honom inte, utan låt saker och ting hända om det är meningen. Jag vet att det kan vara jätte svårt men jag skulle tro att du vinner på det i längden <3
Hör gärna av dig och berätta sen hur det gick.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna