Blir dissad
08.11.2016
Har snappat med en tjej i lite mer än 2 månader nu... vissa gånger kan vi snappat länge, sen berättade jag att ja tyckte om henne eftersom att jag inte längre ville plågas av att hon och en annan tyckte om varann. Men nu när vi ungefär 3 veckor efter det snappat, har hon visat mycket mindre intresse. Hon har dissat många av mina snaps och jag vet inte vad det är frågan om? Vad tycker ni jag ska göra för att förbättra våran situation? Jag är extremt kär i henne fortfarande även om hon kanske inte är så brutalt intresserad av just mig. Jag vill inte förlora den goda kontakten vi en gång hade! För ni vet ju själva att prata med sitt crush alltid är lika kul!
Så.. vad ska jag göra? fadil

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.11.2016
Hej,
Jaa-a, det är inte alltid lätt att vara förälskad. Och om man är modig och berättar hur man känner så finns det ju alltid en risk att det inte går som man har hoppats.
Jag vet ju inte varför hon nu verkar dra sig undan. Det kan ju hända att det helt enkelt beror på att hon har mycket att göra eller om det är så att hon är tillsammans med den andra killen så kanske det känns fel av henne att snappa med dig. Det kan också hända att hon blev lite rädd då du berättade om dina känslor, och att hon nu inte riktigt vet hur hon skall förhålla sig till dig. Hon kanske känner att hon inte vill uppmuntra dig för mycket genom att alltid snappa tillbaka om det är så att hon inte känner likadant som du?
Kanske du kunde kolla vad som händer om du tog ett litet steg tillbaka? Om du försökte att skicka snaps till henne lite mer sällan ett tag framöver, och se om det ändrar på någonting? Kanske om du inte hela tiden gör dig påminnd att hon märker att du fattas och att hon saknar dig? Testa att inte skicka någonting alls på ett tag, och sedan skicka igen och försök känna av hur hon reagerar?
Eftersom hon ju vet hur du känner så ligger ju bollen hos henne så att säga. Jag förstår att du sankar den kontakt ni hade, men hon kanske behöver lite tid att tänka efter? Kanske lite frånvaro från din sida skulle öka hennes intresse?
Mitt förslag är slltså att du skall ge henne lite tid att fundera över hur hon känner för dig. Jag tycker ändå att du var modig som berättade hur du känner <3
Kram
Tessi