Blyg girz
26.04.2015
Hej! Nu är det såhär att när jag var på min teorilektion för första gången på körskolan så såg jag en jättesöt o. snygg kille. Han kollade lite extra på mig redan när han såg att en ny tjej hade kommit till. Sen under lektionen så vände han sig om flera ggr för att kolla mig i ögonen. Jag märkte också att han speglade av vad jag gjorde. Som om jag tex rätade på mig så gjorde han det och om jag pillade med håret osv. Sen på pauserna så kom han en gång och satte sig i soffan bredvid mig och min kompis. Han satt framåt böjd och kollade även då mig i ögonen. Jag tänkte säga hej men dom flickorna jag var med där gjorde så att jag inte riktigt hade chans. Men tycker ni nu i efterhand att jag kan ta kontakt med honom? #snyggamenblygatjejen

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.04.2015
Hejsan, va kul att du har så spännande i ditt liv <3
Du ska absolut ta kontakt med honom, ni är ju så att säga lite bekanta nu redan. Det är ju svårt att säga vad han menade med all uppmärksamhet men det verkar ju lovande. Det enda jag reagerar på är att du tänker att du ska hjälpa honom att sluta röka ifall ni skulle vara tillsammans. Det kan ju hända att han inte är redo att sluta röka, eller att han kanske inte vill. Du ska inte ta på dig nån sorts "jag-ska-hjälpa-hela-världen-roll". Man ska inte utgå ifrån att man ska ändra på folk i sin närhet, det har man ingen rätt till och det brukar inte kännas kul för den andra om man genast ska börja styra och ställa och ändra saker så de passar en själv. Låt honom vara så som han är. Han har ju iaf något som gör att du blir intresserad av honom. <3
Det är ju alltid lättare att ta kontakt via nån chatt, så jag skulle nog skicka vänförfrågan till honom, det ser ju ingen annan :) Han vill säkert också ha kontakt med dig och via chatten kan ni lära känna varandra lite mera och så känns det mera tryggt att prata när ni träffas på riktigt sen också. Via en chatt har man ju lite lättare att umgås också då den andra inte ser en. Man hinner lite fundera på vad man ska säga utan att det blir pinsamt. Om man är länge tyst när man träffas på riktigt kan det ju bli lite pinsamt...
Vi har en massa tips och råd om hur man flirtar och vad man kan prata om på våra infosidor, kolla HÄR. Men överlag brukar de flesta gilla att prata om sig själva, så om du frågar lite om honom, vad han tänker sig efter högstadiet, vad han brukar göra på helgerna, har han syskon osv så borde det inte bli tyst mellan er. Bra är ju också att ta reda på vilka sorters filmer han gillar, så kan du ju ev förslå att ni kunde gå på bio tillsammans.
Angående att våga se tillbaka på nån man gillar, så är det nog "bara" att köra hårt. Man måste våga lite för att vinna ;) Försök låssas som du inte är det minsta nervös och se på honom tillbaka, lite för länge, kanske le och ev säga nåt som typ: "Vad tänker du på?" eller liknande :) Jag håller tummar och tår för att det ska bli något.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna