Borde ha lyssnat..
05.02.2014
Hejsan.. Är tillbaks nu igen haha. Skrev "vill inte att det skulle ta slut". Ni hade rätt hela tiden och skulle ha lyssnat och fattat att på en sån app hittar man ingen seriös. Vi skulle träffas men efter jag sa att jag inte bara ville träffas för att ha sex så sa han att han tänkt och inte orkade träffas och att han inte vill just nu och han vet inte ens varför. Han sa att det inte var därför men det var dagen efter jag sagt det som han skrev att han inte ville. Han kom med ursäkter som att han hade träningar o matcher o att dom skulle bort.. Han sa att jag betyder mycket för honom men jag tror inte på det ett skit. Jag känner mig så dum och förkrossad, efter ha snackat varje dag i en månad så är det bara slut. Hade på känn dock att ngt varit fel den senaste tiden, har fått blandade signaler. Det är så dumt att jag blev kär i honom åååååå är så arg på mig själv, så dum och gick på allt han sa. Även fast jag inte hann träffa honom så betydde han något för mig och det räcker för att bli helt krossad asså.. Hur ska jag gå vidare nuuu? Vad ska jag göra? Ta bort honom? Vad ska jag göra OM han skulle skriva?
Ni borde skälla på mig nu för att jag inte lyssna, haha! D

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
11.02.2014
Hej igen!
Hur har det gått? Har han Hört av sig? Och lyssnade du då på oss och sk*t i honom? ;) För nä, ju mer du berättar, desto mer tror vi att han inte var att lita på!
Men det är i sig inte hela världen, det är inte så farligt att du gick på den här niten. Det är inte bara det att vi alla gör dumheter och lär oss läxor av det - men oftast kan man ju inte heller bara dissa folk från första början utan att ge dem en chans. Då skulle man ju knappas någonsin hitta en bra relation heller, om man genast misstror. Och inte heller finns det någon perfekt människa, så man kommer nog att ha lite tvivel om alla man stöter på. En relation handlar ju ändå väldigt mycket om att bygga upp ett förtroende med tiden - det är förtroendet och tilliten som gör förhållandet, inte de rosenskimrande förälskelsekänslorna och förväntningarna.
Men visst tar det ont när misstankar visar sig vara sanna. Du kanske kände en släng av rosenskimrande förälskelse och hade förväntningar på ert förhållande? Du hoppades säkert innerst inne på att du skulle finna kärlek med honom? Och det är inget fel med att hoppas - hur skulle något någonsin kunna bli till något om man inte VILL något med det? Men knepet är såklart här att inte hoppas och förvänta sig för mycket, att ändå försöka se objektivt och klart på chanserna och inte släppa känslorna lösa som en flock vildhästar. Nå, lättare sagt än gjort. För man VILL ju oftast så gärna att det ska vara bättre än vad det ser ut att vara.
En annan risk är också att man känner sig så bränd och besviken när man får sina misstankar bekräftade att man igen tror att alla man möter är utnyttjande skitstövlar. Det är inte heller smart eller hälsosamt för en själv, för då stänger man igen en massa dörrar för sin egen lycka. Så bli inte rädd för kärleken nu - och sparka absolut inte dig själv i skallen för att du gick på hans smicker. Du är inte bara värd någon bättre än honom, du är också värd att tycka om dig själv och inte vara hård mot dig själv!
Vem har sagt att kärlek är lätt? Fast... om det vore lätt vore det ju inte intressant, spännande, pirrigt, skräckblandat förtjusande... ;) Vad tur att det helt garanterat kommer att komma fler chanser till kärlek i ditt liv!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna