Boyz
08.08.2015
Hej! :) jag va på ett läger för nån vecka sen me min familj å min kompis. Då lärde jag,min kompis "a" å vår tredje kompis"b" från en annan stad långt borta, lära känna 3 andra pojkar. De verkade alla typ vara mest intresserade av vår tredje kompis "b" å alla hängde bokstavligen typ runt henne. Men sen så blev det nog lite mera att dom började "se oss också" elr iaf jag, å lite mer min kompis"a" å nu så har en av dom där pojkarna börjat visa intresse men jag e rädd för att det är något sånt där som håller en stund tills han ändrar sig å vill vara med "b" istället. Campboyz

Ungdomsinformatören Jenny svarar
10.08.2015
Hej!
Det verkar som att er kompis "b" har fått all uppmärksamhet först eftersom hon kanske är en sådan person, som märks först (typ hörs först för hon pratar mest etc.). Det betyder ändå inte att hon skulle vara ett bättre alternativ än du och "a". Hon var kanske den som gjorde stämningen på lägern mer "relaxed", så att ni kunde lära känna varandra, och nu verkar det som om den där ena killen skulle ha märkt att du är en intressann person och vill lära känna dig mera. Vad det beror på att de alla var så förtjusta i "b" är svårt att säga...kanske det var grupptryck -att en gillade henne och så tänkte de andra också att de borde göra det ...eller så  inte...vet faktiskt inte, men troligen märkte den där ena killen ändå slutligen med tiden att du är mera i hans stil. Alla tycker ju inte om samma slags personer -alla tycker inte om den där "ledartypen", en del attraheras av sådana som inte ger allt av sig på en gång och det är ju det som är så roligt -det finns någon för alla. Vi behöver inte vara likadana, vi får vara oss själva!
Det som jag ändå började fundera på är er vänskap med "b". Borde ändå inte vänner komma alltid på första plats? Man skall väl inte lägga pojkar före en vän -är "b" en riktig vän om du känner så att han skulle slutligen välja "b" och att hon faktiskt skulle gå med på det fast hon visste att ni har haft nåt på gång? Tänk på det för slutligen brukar det ändå vara så att "pojkar kommer och går, men vänner består" eller? Tror du att "b" skulle göra dig ledsen på det sättet? Tycker inte att riktigt bra vänner borde göra så åt varandra...
Men tillbaks till pojken...skulle du nu bara kunna börja tro att det är dej som pojken är intresserad av och ge honom en chans!?! Om du är hans fösta eller andra alternativ, kan du nu egentligen inte veta om inte du ser vad som händer. Han kan faktiskt ha kunnat lägga märke till dig redan tidigare, men ville kanske ta kontakt med dig bättre sen då inte alla var på plats. Kanske han inte heller är den där "b" typen, du vet. Troligen märkte han att han trivs bra med dig, så varför inte lära känna honom bättre och vara glad för situationen som den är?! Tro på dig själv!
Hälsar, ungdomsinfiormatören Jenny